Dymník

Délka:3,9 km
Zhotovitel stezky:LČR, s. p., Lesní správa Rumburk
Náročnost:nízká
Povrch trasy:stávající zpevněné i nezpevněné lesní cesty
Převýšení:135 m
Počet zastavení:14
Doba prohlídky:3,5 hod.
Značení:Žlutá turistická značka z Rumburka směr Vlčí Hora a modrá od pomníku Rumburské vzpoury směrem ke Krásné Lípě.
Období návštěvy:celoročně

Kam se podíváte

Detailní popis stezky

Ostatní popis:

Průběh trasy od vstupu u koupaliště je následovný: Téměř celá trasa NS vede katastrálním územím Rumburk, začíná mezi pozemky p.p.č. 1999/4 a 1994/4, vede západním směrem po cestě p.p.č. 3518 podél Pstružného potoka (p.p.č.3517). Tato část trasy je shodná s modrou turistickou značkou. Trasa se stáčí na jih a po 300 m se rozchází s modrou turistickou stezkou. Zde je křižovatka, kde je vybudováno odpočinkové místo s informační tabulí, pojednávající o zajímavostech Pstružného potoka. Odtud pokračuje cesta NS na jih. Po 300 m začíná stezka zvolna stáčet na jihovýchod.

Další uzlový bod stezky je na 1100 m od vstupu u koupaliště, trasa až sem vede po vrstevnici podél Pstružného potoka (p.p.č. 3583). Zde se stezka ostře stáčí na západ (na cestu p.p.č. 3576) přes mostek přes pstružný potok a stoupá do mírného kopce (cesta p.p.č. 3578) pod hrází přehrady Podhájí, až ke křižovatce cest. Zde rovně cesta pokračuje na Krásnou Lípu, ovšem NS se stáčí na západ a pomalu začíná stoupat směrem k vrcholu Dymníku. Tato křižovatka je 1275 m od vstupu. Cesta vede lesem, na 1550 m kříží železniční trať vedoucí z Rumburku do Krásné Lípy (p.p.č. 3634). Vede stále na západ a na úseku 1950 m kříží asfaltovou cestu, po které vede cyklostezka č. 3014. V tomto místě je vytipovaný další z pěti vstupů – vstup na křižovatce s cyklostezkou. Zde začíná strmější stoupání, odsud je to již jen 650 m na vrchol Dymníku s převýšením 73 m.

Po 75 m stoupání se nachází další uzlový bod NS. Je zde altán s informační tabulí o geologických zajímavostech Šluknovska. Stezka z tohoto místa vede na severozápad, kde se opět setkává s modře značenou turistickou stezkou a podél lesa vede po cestě p.p.č. 3609. V tomto bodě se nachází další vstup – u restaurace Dymník (p.p.č. 3612). Je zde informační tabule s orientační mapou NS. Dále cesta pokračuje na jih strmým stoupáním a ostrou serpentinou (cesta p.p.č. 3600/1) až k rozhledně na Dymníku (ppčk.3600/4), která je ve výšce 515 m n. m. a je nejvyšším bodem NS. Vrchol Dymníku je na 2600 m NS. Z tohoto místa se trasa stezky vrací 375 m ke křižovatce s informační tabulí o geologických zajímavostech Šluknovska.

Další úsek vede po modré turistické značce na severovýchod, kde se po 170 m napojuje na asfaltovou cestu, po které vede cyklostezka č. 3014 – ta vede po vrstevnici, proto protíná NS Dymník dvakrát. Úsek NS o délce 30 m vede po této asfaltové cestě a odbočuje z ní na východ a vede dál lesem, začíná opět úsek shodný s trasou modré turistické stezky. Zde je 3260 m. trasy NS. Po 440 m vede trasa pod železniční tratí a stáčí se na severovýchod. Úsek za tratí vede po pěšině louce k mostku přes Pstružný potok (tento úsek, dlouhý 250 m, vede v katastrálním území Staré Křečany – pěšina p.p.č. 1578 vede mezi pozemky p.p.č. 1576 a 1571/5) a zde se na 3900 m okruh stezky uzavírá u křižovatky s informační tabulí popisující přírodní krásy Pstružného potoka.

Mapa:

CAPTCHA kód
* Položky označené hvězdičkou je nutné vyplňit pro správné odeslání formuláře.

Podobné stezky pro tento týden